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Beitrag „Transformation: Challenges, Impact, and Consequences“ in einem Special Issue des Schmalenbach Journal of Business Research veröffentlicht

Prof. Dr. Barbara E. Weißenberger, Prof. Dr. Marina Fiedler,  Prof. Dr. Thomas Hutzschenreuter und Prof. Dr.  Martin Klarmann haben in einem Special Issue der Zeitschrift Journal of Business Research den Beitrag „Transformation: Challenges, Impact, and Consequences“  veröffentlicht. Der Beitrag ist hier als Open Access verfügbar.

Neben dem Editorial der Herausgeber, das die Bedeutung des Forschungsfelds „Transformation“ für die Betriebswirtschaftslehre beleuchtet, enthält der Special Issue sechs Beiträge, die sich mit der Erforschung grundlegender Veränderungen von und in Unternehmen und ihrem Umfeld insbesondere aus organisationstheoretischer und strategischer, aber auch kapitalmarkttheoretischer Sicht beschäftigen. Alle Beiträge des Special Issue stehen Open Access, d.h. zugangsfrei, zur Verfügung.  Weitere Informationen und alle Artikel finden Sie hier!

Abstract/Zusammenfassung des Editorial: 
The grand challenges at the start of the 21st century such as climate change, globalization, increased competition, or rapid technological innovation require organizations and individuals to transform (George et al. 2016). They create at the same time opportunities as well as threats in Schumpeter’s (1942) sense of “creative destruction”. Therefore, organizations and individuals have to learn how to deal with change and how to make use of it, both of which are at the heart of entrepreneurial and managerial decision-making and action. The 100-year-anniversary conference of the German Academic Association of Business Research (VHB) in 2022 served as a forum for many scholars and practitioners to discuss these megatrends and their impact on existing paradigms in business research and practice. This is also a topic in international discussion (e.g., Alvarez et al. 2020), thus doubly motivating the call for this Special Issue of the Schmalenbach Journal of Business Research.

 

Kategorie/n: WiWi-Accounting-Aktuell
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